Сукупність стадій розвитку товару.
Стадії розвитку:
- фаза інновацій (створення нової технології, висока потреба у кваліфікованій робочої силі, розміщення виробництва у кількох пунктах-1 (точкове розміщення) обумовлює найвисший ступень концентрації-1,2);
- зростання (відпрацювання технології і масової підготовки кадрів, перетворення головних пунктів-1 у центри-1 (утворення функціонального регіону) при збереженні виробництва цього товару викликає зменшення при доволі високому рівні концентрації-1);
- зрілості (стандартизація товару із залученням великої кількості спеціально підготовленої робочої сили, просторова децентралізація-2), насічення ринку (запровадження часткових змін із метою максимального здешевлення товару із залученням великої кількості малопідготовленої робочої сили, територіальна дисперсія);
- занепаду (моральне старіння товару і ліквідація виробництва).
Кожна зі стадій має свої виробничі фактори і специфіку територіального розміщення (дивись просторова дифузія).
- Glossaire / La Nouvelle Géographie de la Suisse et des Suisses / Sous la dir. de J.-B. Racine et C.Raffestin. – En 2 vol. – Vol.2. – Lausanne, 1990. – P. 601.
При посиланні застосовувати: